Decyzja o implementacji systemu CRM w przedsiębiorstwie to tylko pierwszy krok do sukcesu. Kolejne wiążą się z jego wdrożeniem, które nie zawsze przebiega szybko i przyjemnie. Ten etap jest szczególnie dotkliwy dla małych i średnich przedsiębiorstw, dysponujących ograniczonym budżetem. Na szczęście na rynku dostępne są rozwiązania, które pozwalają sprawnie wdrożyć CRM i osiągnąć szybki zwrot z inwestycji.
Brak systemu CRM i ograniczony budżet – pozorna bariera dla małych i średnich przedsiębiorstw
Każde przedsiębiorstwo bez systemu CRM na pewnym etapie rozwoju napotyka na bariery. Procesy sprzedażowe dłużą się, marketing okazuje się nieefektywny, a obsługa klienta kuleje. Oznacza to oczywiście straty finansowe, zamiast potencjalnych zysków, które można by osiągnąć, umiejętnie analizując i wykorzystując dane. To sygnał, że przyszedł czas na wdrożenie CRM.
Mniejsze przedsiębiorstwa powinny wybrać rozwiązania skalowalne i elastyczne, a także skorzystać ze wsparcia doświadczonych partnerów. Te kryteria spełnia najpopularniejsza na świecie Platforma Salesforce, oferowana na polskim rynku przez firmę Craftware.
Na czym polega szybkie wdrożenie CRM?
Szybkie wdrożenie jest możliwe dzięki wykorzystaniu m.in. gotowych rozwiązań, z tzw. pudełka, co jest optymalne przy ograniczonym budżecie. Szybkie wdrożenie CRM przebiega etapami, przy czym niezwykle istotna jest identyfikacja kluczowych celów biznesowych i znalezienie takich rozwiązań, które pozwolą szybko je osiągnąć. Dzięki temu wdrożenie CRM jest równoznaczne z szybszym zwrotem z inwestycji. Budżet jest mniej obciążony kolejnymi etapami projektu. Dostarczenie gotowego narzędzia może zająć zaledwie kilka tygodni!
W jaki sposób przeprowadzić szybkie wdrożenie?
Kluczową rolę w szybkim wdrożeniu odgrywa odpowiedzialny za nie partner. Jego doświadczenie pozwala już na wczesnym etapie precyzyjnie określić budżet projektu. Jakie są efekty? W przypadku szybkich wdrożeń Platformy Salesforce przeprowadzonych przez Craftware, średni poziom ROI wynosi aż 34%. Warto pamiętać, że wdrożony w ten sposób CRM to rozwiązanie na wiele lat, a w przyszłości może być łatwo rozbudowywane o kolejne funkcje.