Na czym polegają kampanie real-time bidding?

Reklama działa słabo, kiedy trafia do nieodpowiedniej grupy docelowej. Na szczęście dzięki nowoczesnym narzędziom można wyświetlić reklamę osobom faktycznie zainteresowanym Twoją marką. Można tego dokonać z pomocą kampanii real-time bidding – sprawdź, jak to działa!

Model displayowy a RTB

Model displayowy to sposób przeprowadzania kampanii reklamowej, w którym płacimy za konkretną liczbę wyświetleń lub kliknięć. Nie mamy w nim jednak wpływu na to, kto widzi reklamę i czy ta osoba jest w ogóle zainteresowana naszą ofertą.

Model RTB (Real-time bidding) opiera się z kolei na dotarciu z reklamą do właściwego odbiorcy. Zasada działania tego systemu jest dość prosta – jeśli przykładowy użytkownik odwiedza często strony związane z samochodami, dobierane dla niego reklamy będą dotyczyć motoryzacji.

RTB a konkurencja

W strategii RTB liczy się jeszcze jedna ważna rzecz. Skąd możesz mieć pewność, że Twój wymarzony odbiorca wyświetli właśnie Twoją reklamę, a nie podobną reklamę konkurencji?

W przypadku modelu RTB sam ustalasz, ile chcemy zapłacić za wyświetlanie reklam. Podczas gdy użytkownik wchodzi na stronę internetową, rozpoczyna się trwająca 75 milisekund, wykonywana przez algorytmy licytacja. Reklamodawca, który ustalił największą stawkę wygrywa i to jego reklama, a nie konkurentów, zostaje wyświetlona użytkownikowi.

Przeprowadzanie kampanii RTB

Skuteczny RTB powinien nie tylko wyświetlać się konkretnej grupie odbiorców, ale także ich przyciągać. Odpowiednio skonstruowana reklama to wyższy współczynnik kliknięć i lepsze wyniki. Kolejna ważna kwestia to dokładne określenie grupy docelowej – jej przekonań, zachowań, cech. Nie można zapomnieć też o wyznaczeniu optymalnej stawki do licytacji, która zagwarantuje dobre wyniki. Najlepiej zlecić przeprowadzenie kampanii firmie doświadczonej pod kątem strategii marketingowych – sprawdź dom mediowy w Warszawie.

Reklamy są skuteczne wtedy, gdy trafiają do odpowiednich osób – a RTB to jedna z najlepszych metod na dotarcie do określonego grona.

Poprzedni artykułCzym się charakteryzuje ustrukturyzowana faktura elektroniczna?
Następny artykułJak wybrać firmę konsultingową? Sprawdź!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj