Jednym z ulubionych miejsc Polaków jest centrum handlowe. Warszawa oraz inne duże miasta przeżywają prawdziwe oblężenie w galeriach handlowych. Z tego powodu wielu przedsiębiorców uważa, że wynajęcie powierzchni handlowej w takim miejscu to przepis na sukces. Scenariusz jest całkiem realny, wystarczy wybrać branżę, która może zainteresować klientów. Jakie biznesowe pomysły mogą liczyć na uwagę konsumentów?
1.Porady prawne to opcja dla osób, które swoją wiedzę potrafią przekazać w przystępny sposób. Środowisko prawnicze niechętnym okiem patrzy na punkty poradnicze, w których można spotkać adwokata czy radcę prawnego. Ich argumentacja, dotycząca rzekomego umniejszania rangi zawodów prawniczych mija się jednak z prawdą. Praktyka pokazuje, że centrum handlowe w Warszawie to doskonałe miejsce na edukowanie ludzi. Wielu klientów ma obawy przed odwiedzeniem kancelarii prawnej, mimo że ich sytuacja życiowa wymagałaby takiego ruchu. Mniej oficjalne wnętrze, luźniejsza atmosfera wyspy mogą sprawić, że z takiego kontaktu z fachowcem niejeden problem prawny okaże się łatwiejszy do rozwiązania.
2.Punkt z kawą lub herbatą. Profesjonalne marki, które dystrybuują kawę i herbatę, zwykle mają swoje sklepy w centrach handlowych. Mniejszy gracz na rynku może przedstawić swoją ofertę na wyspie. Zwłaszcza że najczęściej nie ma problemu z podpisaniem umowy najmu, dysponując takim asortymentem. Sektor kawy i herbaty jest szacowany na kilka miliardów rocznie, dlatego warto powalczyć o swoje miejsce w branży. Wynajmowana wyspa powinna mieć dostęp do prądu oraz wody, ponieważ polecane produkty najlepiej połączyć z ich degustacją. O wyspie tego typu można się postarać, posiadając sklep internetowy.
3.Okulary i porady okulistyczne. Centrum handlowe w Warszawie i wielu innych miastach to dobre miejsce do utworzenia wyspy z okularami oraz podstawowymi poradami okulistycznymi. Nawet niewielka przestrzeń będzie wystarczająca do umieszczenia aparatu do badania wzroku. Oprawki okularów mogą zachęcać do zakupu lub kontaktu ze sklepem stacjonarnym, gdzie łatwiej wyeksponować całą ofertę. Ofertę można wzbogacić o możliwość wyczyszczenia szkieł lub dokonania niewielkiej korekty oprawki. Doskonałym pomysłem na wyspę jest także sprzedaż okularów słonecznych wraz z akcesoriami.
4.Rzemiosło i wyroby hand made nadal są w cenie. Jako klienci uwielbiamy produkty, wykonane ręcznie, najlepiej w rodzimych warsztatach. Wyspa z rękodziełem może stanowić milowy krok w rozwoju przedsięwzięcia, które będzie się opierać na hand made. Jest także świetnym sposobem na zweryfikowanie potencjału oferowanego towaru. Dla drobnych twórców zwykle barierą są wysokie ceny najmu. W przypadku wyspy można wynegocjować krótki, mniej kosztowny czas najmu. Prawie każde centrum handlowe w Warszawie stawia na oryginalne rzemiosło. Jest to atut, który warto wykorzystać.
5.Produkty sezonowe nieco łączą się z punktem wyżej. W dużej mierze są oparte na rzemiośle i ofercie hand made, choć mogą także bazować na gotowych towarach. Wyspy z kartkami okolicznościowymi lub prezentami na walentynki to strzał w dziesiątkę. Podobnie jak stoiska na Dzień Matki, Dzień Dziecka, halloween oraz Wielkanoc i Boże Narodzenie. Każde centrum handlowe w Warszawie dba o sezonowe atrakcje. Z tego powodu łatwiej przekonać zarządców takich miejsc o pozwolenie na działalność. Duża rotacja klientów może okazać się imponującym sukcesem finansowym.
Galerie handlowe przechodzą wiele zmian. Jedną z ważniejszych jest różnorodność w ofercie. To dlatego warto powalczyć o miejsce dla swojego biznesu. Nawet na niepozornej wyspie.