Jak wybrać filiżankę, która ma być gadżetem firmowym?

Filiżanki są popularne i chętnie rozdawane jako gadżet firmowy. Takie filiżanki znajdują się później w wielu domach czy na firmowych biurkach. Są praktyczne i subtelnie przypominają o firmie, dzięki umieszczonemu na niej logo. Na rynku jest ogromny wybór materiałów, kolorów, zdobień, kształtów i pojemności. Dodatkowo za pomocą technologii nadruku można na nich umieścić konkretny napis czy grafikę. Jak wybrać filiżankę idealną?

Filiżanka, jako gadżet firmowy

Napoje podawane w filiżance kojarzą się z większą elegancją i klasą niż te, które można wypić w kubku. Jest to wręcz symbol luksusu, w końcu to w restauracjach najczęściej ciepłe napoje serwuje się w filiżankach. Dlatego jest to idealne rozwiązanie na upominek firmowy, którego jakość, design, estetykę i funkcjonalność doceni nawet klient, o najbardziej wymagającym guście. Warto zapoznać się z ofertą: https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/filizanki-reklamowe/, po czym możemy przejść do kwestii, na których trzeba się skupić przy wyborze filiżanki firmowej.

Firma, specyfika branży i okoliczności

Na początku warto zadać sobie dwa pytania. Po pierwsze czy podarowanie filiżanki będzie odpowiednie w określonych warunkach? Po drugie czy filiżanka pasuje do branży, w której działamy? Może jednak, warto postawić na kubek lub zupełnie inne gadżety?

Przeznaczenie

Wybór zależy od tego, do czego obdarowana osoba będzie używać naszej filiżanki. Jasne, zależy nam, aby codziennie delektowała się pijąc z niej ulubioną kawę lub popijając gorącą herbatę. Jednak, pojawia się zagrożenie, że będzie przeznaczona do zupełnie czegoś innego, jeśli nie uda nam się dopasować do gustu.

Rodzaj napoju

Filiżanki do herbaty i kawy wyglądają zupełnie inaczej. Te, w których podaje się herbatę, bezsprzecznie powinny być w komplecie ze spodkiem, o szerokim brzegu. Nieco bardziej skomplikowana sprawa jest z kawą. Tu wszystko zależy od tego, do jakiego rodzaju kawy filiżanka będzie przeznaczona – pojemność i kształt są kluczowe, np.:

  • Espresso – niewielka, cylindryczna filiżanka w kształcie litery V, o grubych ściankach. Jej pojemność to 50-80 ml. Klasyczne filiżanki do espresso powinny być w kolorze białym (to dlatego, aby uwydatnić czerń kawy).
  • Cappuccino – wielka, pękata i okrągła filiżanka, o pojemności 150-200 ml

Kolor

Najbardziej uniwersalne są filiżanki w kolorze bieli i beżu. Jednak w przypadku filiżanek reklamowych można eksperymentować z kolorystyką, tak aby była ona odpowiednia do naszych firmowych kolorów.

Czy filiżanka to dobry gadżet firmowy? Tak, jeśli wybierzemy odpowiednią.

Zastanówmy się, porcelana czy ceramika?

  • Porcelana – lekka, delikatna, o cienkich ściankach. Jest bardziej elegancka, łatwo się myje.
  • Ceramika – cięższe i grubsze, bardziej wytrzymałe.

Kształt

Najważniejsza jest estetyka, która jest kwestią indywidualną. Trzeba zwrócić uwagę na średnice naczynia, gdyż to od niej zależy jak szybko stygnie napój – im większy otwór, tym szybciej. Warto wziąć pod uwagę także kształt uchwytu – ma być wygodny!

Grubość ścianek

Im grubsze, tym napój wolniej stygnie.

Jakość

Kiepsko wykonana filiżanka firmowa może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. A nie o to nam chodzi, żeby rozczarować klienta! Nie kierujmy się wyłącznie ceną.

Napis, grafika

Co umieścić na filiżance? Logo, nazwę firmy, a może slogan?

Wcale nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać! Jak wybrać filiżankę, którą chcemy obdarowywać naszych klientów lub kontrahentów? Wiadomo, że nie uda nam się dopasować do gustu każdego, ale warto eksperymentować i tworzyć różne filiżanki. Niektóre z nich zostaną postawione do szafki, inne będą robiły za pojemnik na różne szpargały, ale na pewno znajdzie się też taka, z której aż będzie się chciało pić kawę lub herbatę!

Poprzedni artykułDlaczego warto pić wodę najwyższej jakości?
Następny artykułMarka i brand – czym się różnią?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj